Grudzień 2012

Modo sports academy

SPRAWOZDANIE Z BADANIA

Porównanie efektów z korzystania z kijów treningowych BungyPump, zwykłych kijów oraz chodzenia bez kijów. Projekt powstał we współpracy z BungyPump Szwecja i MODO Sports Academy.

KIJE TRENINGOWE

Kije BungyPump są unikalnymi kijami z wbudowanym około 20cm zawieszeniem i odpornością do 4 lub 6 kilogramów. Dzięki różnym poziomom odporności jest możliwy wybór poziomu treningu. Obciążenie może być dostosowane do każdej osoby, niezależnie od kondycji fizycznej. Kije BungyPump są przeznaczone dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć sprawność fizyczną, a także korzystać z skutecznego treningu.
Celem badania było porównanie efektu chodzenie z kijkami treningowymi BungyPump w porównaniu do regularnych spacerów i chodzenie z zwykłymi kijami (bez zawieszenia). Parametry, które były porównywane to: pułap tlenowy i spalanie kalorii.
Badana grupa składała się z 15 osób w wieku od 21 do 57 roku życia. We wszystkich trzech oddzielnych przypadkach wszystkie osoby wykonywały 30 minutowy spacer na bieżni.

  • chodzenie bez kijów
  • chodzenie ze zwykłymi kijami
  • chodzenie z kijkami treningowymi BungyPump
  • bungypump_modotest_0

    Spalanie kalorii i pułap tlenowy mierzono za pomocą urządzeń testowych Polar RS800CX i OwnCal licznik kalorii a także Cosmed- przyrząd badający pułap tlenowy. Pomiar przeprowadzano co 10 minut, nachylenie bieżni zwiększono o 1 stopień aż do uzyskania końcowego nachylenia – 3 stopni. Szybkość bieżni była stała – 6, 5 kilometra na godzinę.
    Wyniki badań wykazały, że podczas 30 minut spaceru z szybkością 6,5 km/h o nachyleniu od 1 stopnia do 3 stopni używając kijów treningowych BungyPump zwiększa się spalanie kalorii aż do 77%, przy średnim wzroście poboru kalorii – 48% w porównaniu do chodzenia bez kijów i średnim wzrostem spalania kalorii o 32% w porównaniu z zwykłymi kijami.
    1 – Średnie spalanie Średnie spalanie kalorii podczas 30 minutowego spaceru z szybkością 6,5km/ h o nachyleniu od 1 do 3 stopni.Średnie spalanie kalorii bez kijów wyniosło 233 kalorii, z zwykłymi kijami 259 kalorii i 343 kalorii z kijami BungyPump (Rysunek 1).
    2 – Spalanie kalorii Spalanie kalorii przez badane osoby podczas 30 minutowego chodzenia z szybkością 6,5 ​​km/h o nachyleniu od 1-3 stopni.

    Wszystkie osoby wykazały wyższe spalanie kalorii podczas korzystania z kijów BungyPump w porównaniu do chodzenia bez kijów i z zwykłymi kijami (rys. 2).

    3 – Max wartość spalania Badanie ma na celu pokazanie maksymalną wartość spalania kalorii podczas 30 minutowego chodzenia z szybkością 6,5​​km/h o nachyleniu od 1-3 stopni.

    Dzięki chodzeniu z kijkami treningowymi BungyPump spalenie kalorii wzrosło do 77% w porównaniu do normalnego chodzenia, gdzie spala się 390 kalorii. Chodzenie z tradycyjnymi kijami zwiększa spalanie kalorii do 38% w porównaniu do normalnego chodzenia, gdzie spalamy 304 kalorii. Podczas zwykłego chodzenia bez kijów spalamy do 220 kalorii.

    4 – Pułap tlenowy Pułap tlenowy podczas 30 minutowego chodzenia z szybkością 6,5 ​km/h o nachyleniu od 1-3 stopni.

    Dzięki kijom BungyPump uzyskaliśmy średnio o 21% wyższy pułap tlenowy w porównaniu z chodzeniem bez kijów i o 18% wyższy w porównaniu do zwykłych kijów (rys. 4).
    Wszystkie osoby, które testowały kije treningowe BungyPump uważają, że kije były najbardziej męczące i najbardziej wymagających na całe ciało. Jednakże wiele z nich, wskazało, że kije ułatwiały utrzymanie tempa chodu i dzięki temu mogli pokonać większą odległość w krótszym czasie, a tym samym zwiększyć skuteczność treningów.
    Stwierdzono, że u badanych osób, górna część ciała została znacznie wyrzeźbiona, a dzięki kijom BungyPump efekt może być duży lepszy podczas regularnego stosowania.
    Różnice procentowe spalania kalorii i pułapu tlenowego różnił się znacznie między osobami testującymi sprzęt. Różnica spalonych kalorii wahała się od 5, 9% do 77, 27% w kategorii „chodzenie bez kijów kontra chodzenie z kijami BungyPump” i od 4,9% do 70,19% dla kategorii „zwykłe kije kontra kije BungyPump”. Różnice mogą wynikać ze względu na różne techniki chodzenia i kondycję fizyczną. Zmiany w pułapie tlenowym są w przedziale od 1,4% do 46,6% w kategorii „chodzenie bez kijów kontra chodzenie z kijami BungyPump” i od 2,0% do 61,3% dla kategorii „zwykłe kije kontra kije BungyPump”.
    wniosek
    Trening z kijami treningowymi BungyPump zapewnia zwiększone spalanie kalorii do 77% i wyższy pułap tlenowy podczas 30 minutowego chodzenia z szybkością 6,5 ​km/h o nachyleniu od 1-3 stopni w porównaniu z normalnym chodzeniem.
    To sprawia, że ​​chodzenie z kijkami treningowymi BungyPump jest bardziej efektywne czasowo w porównaniu do normalnego chodzenia i chodzenia ze zwykłymi kijami. Aby spalić taką samą ilość kalorii jak w ciągu 60 minut z BungyPump, musimy spacerować bez kijów 90 minut, a z zwykłymi kijami 80 minut.
    Na koniec, należy podkreślić, że kije treningowe BungyPump zapewniają optymalny wzrost spalania kalorii, odpowiednie tętno i poziom pułapu tlenowego. Każda osoba korzystająca z kijów BungyPump ma obowiązek używać ich zgodnie z przeznaczeniem i instrukcją.
    Magnus Håkansson Fizjoterapeuta
    Joakim Bäckström Trener Fitness
    Jörgen Wikner Masażysta
    Elena Dahlen Nadzorca badania
    MODO SPORTS ACADEMY
    Utskrift
    Adres: Viktoriaesplanaden1,
    891 41 Örnsköldsvik
    Numer telefonu: 072-560 25 60
    E-mail: info@modosportsacademy.com
    Strona internetowa: modosportsacademy.com