10000 kroków z BUNGYPUMP

 

Przedstawiamy metodę, która pozwoli ci zrzucić nohx_7235iechciane kilogramy w łatwy i bezpieczny sposób, bez żadnych skutków ubocznych. Głównym założeniem jest spacerowanie z kijami BungyPumps i pokonywanie 10 000 kroków codziennie. To w zupełności wystarczy, abyś zmniejszył swoją masę ciała, stał się silniejszy, zapewnił swojemu sercu zdrowie i podniósł poziom energii. Metoda 10000 kroków była stosowana pierwotnie przez japońskich lekarzy i dietetyków, jako profilaktyka w zapobieganiu chorób serca, cukrzycy typu drugiego i wielu innych chorób, które są spowodowane siedzącym trybem życia. BungyPumps może mieć znaczącą rolę w tej metodzie. Program jest bardzo prosty. Najpierw zaopatrz się w parę kijów BungyPump (Number One BungyPump zdecydowanie wystarczy) i licznik kroków, który musi być noszony razem z kijami BungyPumps. Kiedy już wiesz, ile kroków wykonujesz za każdym razem podczas ćwiczeń, stopniowo zwiększaj tę liczbę, aż do uzyskania łącznie 10 000 kroków dziennie.

Idealna prędkość

Powinno się liczyć tylko te kroki, które zostały wykonane w szybkim tempie. Jeżeli maszerujesz  szybko, zwiększasz dopływ tlenu do organizmu, co oznacza, że twoje serce, płuca i mięśnie pracują wydajniej. Aby sprawdzić jaka prędkość jest dla Ciebie najlepsza, musisz wykonać prosty test. Jeżeli jesteś w stanie chodzić i bez zadyszki prowadzić rozmowę z towarzyszem marszu, wtedy prędkość jest odpowiednia. Natomiast, jeśli nie możesz prowadzić rozmowy w tempie, w którym idziesz, zmniejsz i dostosuj prędkość do twoich potrzeb. Podczas spaceru w odpowiednim tempie, twoje serce bije szybciej, oddech jest szybszy i można zauważyć wzrost temperatury ciała. Jeśli możesz, podczas treningu użyj urządzenia do pomiaru tętna, które dostarczy ci bardziej obiektywnego i jakościowego wyniku.

Ile kroków wykonuje człowiek każdego dnia?

Większość ludzi wykonuje między 3500 a 5000 kroków dziennie, co jest postrzegane jako siedzący tryb życia. Od 5000 do 8000 kroków jest zaliczane jako normalny poziom aktywności. Od 8000 do 10000 kroków jest traktowane jako średnia do wysoka aktywność. Ludzie, którzy wykonują 10 000 kroków dziennie są uważani za „aktywnych”, a ci, którzy wykonują ponad 12 000 kroków są opisywani jako „bardzo aktywni”.

Czy musi to być dokładnie 10 000 kroków?

Metoda 10 000 kroków nie musi być właściwa dla każdego. Ci, którzy już prowadzą aktywny tryb życia i uprawiają również inne sporty będą mieli trudności w pokonaniu dodatkowych 10 000 kroków dziennie. Badania przeprowadzone przez dr Catrine Tudor-Locke pokazują, że podczas wykonywania 6000 kroków dziennie zmniejsza się umieralność mężczyzn. Jednakże liczba 10 000 pochodzi z Japonii, gdzie ostatnio stał się tak popularny licznik kroków, nazywany „Manpo-kei”- „Licznik 10 000 kroków”. Dr Yoshiro Hatano spędził kilka lat na badaniu, jaki jest najbardziej odpowiedni poziom aktywność fizycznej, która ma na celu zmniejszenie nadwagi i zapobieganiu chorobom serca. Jego badania wykazały, że większość ludzi wykonuje od 3500 do 5000 kroków dziennie, a na podstawie tych badań, zasugerował, że ludzie powinni zwiększyć poziom aktywności fizycznej w celu zrekompensowania ich siedzącego trybu życia.

Czy kroki muszą być wykonane podczas jednej sesji?

Odbyło się wiele dyskusji o tym, czy lepiej jest wykonywać dłuższy wysiłek(pomiędzy 30 a 60 minut), czy lepiej jest rozłożyć aktywność fizyczną w ciągu całego dnia i wykonywać krótsze sesje. Jeśli chodzi o chodzenie to korzystniejsze jest kilka sesji po 1500-2000 kroków w ciągu dnia. Najnowsze badania wykazały, że nawet kilka minut ćwiczeń pomaga poprawić stan zdrowia.

K10000krokow-3rokomierz

Krokomierz jest urządzeniem elektronicznym, zazwyczaj umocowanym przy pasku za pomocą klipsa, mierzącym wykonana liczbę kroków. Istnieje wiele różnych rodzajów krokomierzy, a ich cena jest zróżnicowana. Niektóre z nich posiadają mechanizm, który pozwala na pomiar poziomu tkanki tłuszczowej, inne mogą być dostosowane do użytku przez kilka osób, a jeszcze inne mają dodatkowe, zaawansowane funkcje.

Jeśli nie posiadasz krokomierza, możesz po prostu liczyć swoje kroki w ciągu chodzenia.

Inną metodą jest obliczenie ilości kroków, które jesteśmy w stanie pokonać w ciągu dziesięciu minut. W tej sytuacji obliczamy ile kroków przejdziemy w ciągu np. pół godziny lub w innym okresie czasu. Na przykład, jeśli pokonasz 1000 kroków w 12,5 minuty, to oznacza, że ​​możesz pokonać 10.000 kroków w 125 minut, co jest równe 2h 5 min.

Wskazówki dla osób, które chcą spacerować ze swoimi kijami BungyPump, trzy lub cztery razy w tygodniu

  •  Znajdź przyjaciela lub przyjaciół, którzy chcieliby chodzić z tobą na spacery. Chodzenie z kimś znajomym jest o wiele bardziej przyjemniejsze.
  • Jeśli masz psa, skorzystaj z tego faktu, aby przejść z nim kilka kilometrów.
  • Zorganizuj wycieczki weekendowe.
  • Ulepszaj swoje tygodniowe treningi poprzez wyznaczeniu własnych celów. Jeśli zaczniesz od wyznaczania celów, które są łatwo dostępne, możesz szybciej odnieść sukces.

Jak zacząć?

Jeśli masz bardzo dużą nadwagę, zaleca się, aby skonsultować się z lekarzem i uzyskać opinię przed rozpoczęciem programu. Trening BungyPump jest aktywnością fizyczną, która zwykle nie niesie ze sobą żadnych zagrożeń. Wszak rodzimy się z parą nóg, które są zaprojektowane, aby przenosić nas z jednego miejsca do drugiego. Poza tym, korzystanie z kijów BungyPumps jest bardzo tanie, ponieważ potrzebujemy jedynie pary wygodnych butów sportowych i pary kijów BungyPump. Pamiętaj, że prawie połowa mięśni znajdujących się w naszym organizmie, zostało stworzonych specjalnie do chodzenia. Warto zauważyć, że o wiele lepiej jest chodzić codziennie na mniejszych dystansach, niż zostawiać całą aktywność fizyczną na weekend.

Niektóre zalety, które można zauważyć podczas wykonywania 10 10000krokow-4000 kroków dziennie używając kijów BungyPumps

  • Będziesz się czuł mniej zmęczony i bardziej żywotny – będziesz miał więcejenergii, aby wykonywać dużo więcej czynności.
  • Będziesz bardziej pewny siebie i doświadczysz mniej stresu, więc będziesz lepiej spać.
  • Poprawisz stan swojego serca, obniżając poziom cholesterolu i ciśnienie krwi.
  • W łatwy i prosty sposób będziesz w stanie utrzymać swoją idealną wagę. Schudniesz w prosty sposób i zdobędziesz  zdrowotną samoświadomość.
  • Wzmocnisz mięśnie i układ kostny, zarówno w górnej jak i dolnej części ciała.
  • Zmniejszysz ryzyko problemów z sercem.
  • Zmniejszysz ryzyko depresji
  • Zmniejszysz ryzyko zawału serca.
  • Zmniejszysz poziom cholesterolu jak i trójglicerydów (tłuszczów) we krwi a zwiększysz poziom tak zwanego „dobrego cholesterolu”.
  • Chodzenie z kijami pomoże Ci obniżyć ciśnienie krwi, jeśli cierpisz z powodu wysokiego ciśnienia.
  • Zmniejszysz ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2.
  • Zmniejszysz ryzyko zachorowania na raka jelita grubego.
  • Poczujesz się ogólnie lepiej.
  • Poprawisz swoją odporność.
  • Będziesz mniej zmęczony.

Na początek będziesz musiał włożyć spory wysiłek, aby osiągnąć 10 000 kroków dziennie,ale dzięki wytrwałości i silnej woli, będziesz w stanie osiągnąć swój cel przez większość czasu. W tym samym czasie, należy dokonać pewnych zmian w swojej diecie. Wkrótce wyniki będą mówiły same za siebie. Zaczniesz chudnąć i budować swoje mięśnie. Poczujesz się o wiele lepiej, będziesz bardziej pewny siebie i będziesz mieć znacznie więcej energii. W tym momencie zrozumiesz czym jest … „MOC KIJÓW BUNGYPUMP”.

José Manuel Fernández

Dyrektor hiszpańskiej szkoły Nordic Walking’u.